Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book2
book

Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej

Tyt. oryg.: "Execution premium : linking strategy to operations for competitive advantage,".

Autor: Kaplan, Robert S.





Odpowiedzialność:Robert S. Kaplan, David P. Norton ; przekł. Grzegorz Łuczkiewicz.
Seria:Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie
Hasła:Konkurencja - metody
Zarządzanie strategiczne
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
Opis fizyczny:XX, 316 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Indeks.
Twórcy:Łuczkiewicz, Grzegorz. Tł.

Norton, David P. (1941- )

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie
  2. 1.1. Realizacja strategii
  3. 1.2. Rozmaitość narzędzi zarządzania strategią i operacjami
  4. 1.3. System zarządzania scalający planowanie strategii i jej operacyjną
  5. realizację
  6. 1.3.1. Etap 1: Opracowanie strategii
  7. 1.3.2. Etap 2: Planowanie strategii
  8. 1.3.3. Etap 3: Zestrojenie organizacji ze strategią
  9. 1.3.4. Etap 4: Planowanie operacji
  10. 1.3.5. Etap 5: Monitorowanie i uczenie się
  11. 1.3.6. Etap 6: Testowanie i adaptacja strategii
  12. 1.4. Biuro zarządzania strategią
  13. 1.5. Rola przywództwa - konieczna i wystarczająca
  14. 1.6. Premia realizacyjna
  15. 1.6.1. Ricoh
  16. 1.6.2. Luxfer Gas Cylinders
  17. 1.6.3. Nordea
  18. ROZDZIAŁ 2. Opracowanie strategii
  19. 2.1. Uściślenie misji, wartości i wizji
  20. 2.1.1. Sformułowanie misji
  21. 2.1.2. Sformułowanie wartości
  22. 2.1.3. Sformułowanie wizji
  23. 2.1.4. Priorytety zmiany strategicznej
  24. 2.1.5. Określenie wzbogaconej wizji
  25. 2.2. Analiza strategiczna
  26. 2.2.1. Analiza zewnętrzna
  27. 2.2.2. Analiza wewnętrzna
  28. 2.2.3. Określenie mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń
  29. 2.3. Formułowanie strategii
  30. 2.3.1. Stymulowanie twórczych strategii
  31. 2.3.2. Wykorzystanie mapy strategii do doboru strategii
  32. 2.3.3. Sformułowanie celu, atutu i zakresu
  33. 2.3.4. Sformułowanie kierunku strategii
  34. 2.4. Stopniowa i transformacyjna aktualizacja strategii
  35. 2.4.1. Czynniki wyzwalające strategię transformacyjną
  36. ROZDZIAŁ 3. Planowanie strategii
  37. 3.1. Sporządzanie mapy strategii
  38. 3.1.1. Studium przypadku wątków strategicznych: Luxfer Gas Cylinders
  39. 3.1.2. Studium przypadku wątków strategicznych w sektorze publicznym: mapa strategii rozwoju gospodarczego Brazylii
  40. 3.2. Wybór mierników i celów szczegółowych
  41. 3.2.1. Wybór mierników dla celów strategicznych
  42. 3.2.2. Wybór celów szczegółowych
  43. 3.2.3. Rozdzielanie luki wartości na wątki strategiczne
  44. 3.2.4. Studium przypadku ustalania celów szczegółowych: Cigna Property and Casualty
  45. 3.2.5. Studium przypadku ustalania celów szczegółowych: Ricoh
  46. 3.2.6. Wykorzystanie logiki przyczynowo-skutkowej przy wyznaczaniu celów
  47. szczegółowych
  48. 3.2.7. Ustalanie celów szczegółowych za pomocą punktów odniesienia
  49. 3.2.8. Studium przypadku ustalania celów szczegółowych: Vista Retail
  50. 3.2.9. Studium przypadku ustalania celów szczegółowych: Mobil US
  51. Marketing and Refining
  52. ROZDZIAŁ 4. Inicjatywy strategiczne: wprawianie strategii w ruch
  53. 4.1. Wybór inicjatyw strategicznych
  54. 4.1.1. Studium przypadku wyboru inicjatyw: University of Leeds
  55. 4.2. Finansowanie strategii
  56. 4.2.1. Studium przypadku finansowania inicjatyw: Ricoh
  57. 4.3. Ustalenie odpowiedzialności
  58. 4.3.1. Studium przypadku zarządzania inicjatywami: Serono
  59. ROZDZIAŁ 5. Zestrajanie jednostek organizacyjnych i pracowników
  60. 5.1. Zestrajanie jednostek gospodarczych
  61. 5.1.1. Przenoszenie wątków strategicznych na niższe poziomy organizacji
  62. 5.1.2. Ustalanie sekwencji zestrajania pionowego
  63. 5.2. Zestrajanie jednostek pomocniczych
  64. 5.2.1. Studium przypadku mapy strategii jednostki pomocniczej: Lockheed Martin Enterprise Services Internal IT Group
  65. 5.2.2. Zarządzanie procesem zestrajania
  66. 5.3. Motywowanie pracowników
  67. 5.3.1. Informacja i edukacja w sprawach strategii
  68. 5.3.2. Studium przypadku komunikacji
  69. 5.3.3. Powiązać ze strategią osobiste cele i bodźce
  70. 5.3.4. Rozwijanie kompetencji pracowników
  71. 5.3.5. Studium przypadku rozwijania kompetencji pracowników: KeyCorp
  72. ROZDZIAŁ 6. Planowanie operacji: zestrajanie programów doskonalenia procesów
  73. 6.1. Doskonalenie głównych procesów
  74. 6.1.1. Studium przypadku zarządzania głównymi procesami: LowCost Airlines
  75. 6.1.2. Wykrywanie procesów strategicznych wymagających doskonalenia
  76. 6.1.3. Procesy strategiczne a procesy fundamentalne
  77. 6.1.4. Studium przypadku powiązania strategii z jakością: Information and Communications Mobile
  78. 6.1.5. Analizy przypadków: Thai Carbon Black, Motorola GEMS, Mobistar (Orange)
  79. 6.2. Ustalanie priorytetów zarządzania procesami
  80. 6.3. Wykorzystanie tablic rozdzielczych
  81. 6.3.1. Studium przypadku zastosowania tablic rozdzielczych: TD Canada Trust
  82. 6.4. Upowszechnianie najlepszych praktyk
  83. ROZDZIAŁ 7. Planowanie operacji: prognozowanie sprzedaży, zdolność produkcyjna zasobów, budżety dynamiczne
  84. 7.1. Budżety i wyjście poza nie
  85. 7.1.1. Kroczące prognozy finansowe
  86. 7.1.2. Strategiczna karta wyników
  87. 7.1.3. Kontrola nad kosztami stałymi
  88. 7.1.4. Zarządzanie inwestycjami
  89. 7.2. Powiązanie planu strategicznego z planem zdolności produkcyjnych zasobów
  90. oraz budżetem operacyjnym
  91. 7.3. Etap 1: Wykorzystanie czynnikowego planowania przychodów w celu uzyskania prognoz sprzedaży
  92. 7.3.1. Prognozowanie kosztów i wydatków: rola rachunku kosztów działań
  93. 7.4. Etap 2: Przełożenie prognoz sprzedaży na plany sprzedaży i operacji
  94. 7.5. Etap 3: Prognozowanie zdolności produkcyjnych zasobów poprzez wprowadzenie danych o sprzedaży i operacjach do modelu rachunku kosztów działań sterowanego czasem
  95. 7.6. Etap 4: Opracowanie prognoz wydatków operacyjnych i kapitałowych
  96. 7.6.1. Prognozowanie wydatków uznaniowych
  97. 7.7. Etap 5: Oszacowanie rentowności poszczególnych produktów, klientów, kanałów dystrybucji i regionów
  98. Dodatek: Opracowanie modelu rachunku kosztów działań sterowanego czasem
  99. ROZDZIAŁ 8. Zebrania poświęcone przeglądowi operacji i strategii
  100. 8.1. Zebrania poświęcone przeglądowi operacji
  101. 8.1.1. Studium przypadku: zebrania CompStat w Nowojorskiej Komendzie Policji
  102. 8.1.2. Studium przypadku: zaktady chemiczne 3B
  103. 8.2. Zebrania poświęcone przeglądowi strategii
  104. 8.2.1. Częstotliwość zebrań poświęconych przeglądowi strategii
  105. 8.2.2. Uczestnicy zebrań poświęconych przeglądowi strategii
  106. 8.2.3. Porządek zebrań poświęconych przeglądowi strategii
  107. 8.2.4. Studium przypadku: HSBC Raił
  108. 8.2.5. Uwagi w sprawie zebrań poświęconych przeglądowi strategii w HSBC Raił
  109. 8.2.6. Studium przypadku: struktura zebrań Ricoh
  110. ROZDZIAŁ 9. Zebrania poświęcone testowaniu i adaptacji strategii
  111. 9.1. Operacyjne informacje zwrotne służące do testowania strategii
  112. 9.2. Ustalanie rentowności produktów i klientów za pomocą modeli rachunku kosztów działań sterowanego czasem
  113. 9.3. Testowanie statystyczne powiązań operacyjnych
  114. 9.3.1. Studium przypadku: łańcuch "pracownik-klient-zysk" w firmie Sears
  115. 9.4. Testowanie i adaptacja strategii
  116. 9.4.1. Studium przypadku: Storę 24
  117. 9.4.2. Niezbędne warunki metodycznego testowania statystycznego
  118. 9.5. Włączanie do analiz danych o środowisku zewnętrznym i konkurencji
  119. 9.6. Strategie wyłaniające się
  120. 9.7. Powiązanie operacji ze strategią
  121. ROZDZIAŁ 10. Biuro zarządzania strategią
  122. 10.1. Dlaczego firma potrzebuje biura zarządzania strategią?
  123. 10.1.1. Studium przypadku określania zadań biura zarządzania strategią: Canadian Blood Services
  124. 10.2. Biuro zarządzania strategią: architektura procesów, opieka nad nimi i ich integrowanie
  125. 10.2.1. Biuro zarządzania strategią jako architekt
  126. 10.2.2. Biuro zarządzania strategią jako opiekun procesu
  127. 10.2.3. Biuro zarządzania strategią jako jednostka integrująca procesy
  128. 10.3. Pozycja biura zarządzania strategią i jego obsada
  129. 10.3.1. Obsada biura zarządzania strategią
  130. 10.3.2. Studium przypadku biura zarządzania strategią: Serono

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53

Sygnatura: 658
Numer inw.: 50622
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.