Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

No logo : no space, no choice, no jobs

Tyt. oryg.: "No logo, ".

Autor: Klein, Naomi




No Logo to książka kultowa, nazywana "biblią alterglobalistów" i współczesnym KAPITAŁEM. Jej autorka z bezkompromisowością niezależnej dziennikarki i przenikliwością wytrawnego krytyka obnaża ekspansjonistyczne zapędy międzynarodowych korporacji, analizuje ich destrukcyjny wpływ na nasz społeczny, ekonomiczny oraz kulturowy krajobraz, przekonuje, że działalność światowych

koncernów stanowi poważne zagrożenie dla demokracji i funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego oraz... wzywa do oporu.

Podstawowe przesłanie Klein brzmi: chociaż nie poddane niczyjej kontroli międzynarodowe korporacje, wobec bezsilności rządów poszczególnych państw, w coraz większym stopniu sprawują bezpośrednią kontrolę nad naszą "globalną wioską", ich władza nie jest nieograniczona. Z dnia na dzień rośnie ilość niezależnych środowisk, które zniecierpliwione arogancją koncernów aktywnie sprzeciwiają się ich polityce i odnoszą na tym polu znaczące sukcesy (np. w 1999 r. wielotysięczne protesty alterglobalistów zablokowały podpisanie Wielostronnego Układu o Inwestycjach, które umocniłyby wszechwładzę korporacji).

Esencją książki jest analiza wszelkich form obywatelskiego sprzeciwu - od twórczych ataków na reklamy, poprzez bojkoty określonych towarów i pozwy sądowe, po wywieranie wpływu na władze lokalne. Autorka nie tylko się im wnikliwie i krytycznie przygląda, ale też zachęca do aktywnego włączenia się w te działania.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Naomi Klein ; przekł. [z ang.] Hanna Pustuła.
Hasła:Antyglobalizm
Globalizacja - krytyka
Adres wydawniczy:Izabelin : "Świat Literacki", cop. 2004.
Opis fizyczny:507, [2] s. : il. ; 21 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 504-506.
Twórcy:Pustuła-Lewicka, Hanna. Tł.

Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie - Pajęcza sieć znaków firmowych
  2. I. NO SPACE
  3. 1. Nowy ometkowany świat
  4. 2. Marka rośnie w siłę
  5. 3. Wszystko się zmienia
  6. 4. Metkowanie nauki i edukacji
  7. 5. Funkujący patriarchat
  8. II. NO CHOICE
  9. 6. Bombardowanie markami
  10. 7. Fuzje i synergia
  11. 8. Korporacyjna synergia
  12. III. NO JOBS
  13. 9. Opuszczona fabryka
  14. 10. Groźby i czasownicy
  15. 11. Hodując nielojalność
  16. IV. NO LOGO
  17. 12. Prowokacje kulturowe
  18. 13. Wyzwalanie ulic (reclaim streets)
  19. 14. Nowa fala antykorporacyjnego aktywizmu
  20. 15. Markowy bumerang
  21. 16. Opowieść o trzech logo
  22. 17. Lokalna polityka zagraniczna
  23. 18. Poza marką
  24. Zakończenie - Konsumpcjonizm kontra społeczeństwo obywatelskie
  25. Uzupełnienie - Dwa lata na ulicach: wychodzenie poza symbole

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53

Sygnatura: 33
Numer inw.: 47821
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.