Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Relacja lekarz-pacjent : zrozumienie i współpraca




Książka, poświęcona jest szerokiej problematyce - relacji lekarza z pacjentem, obejmującej także warunki, które nie tylko sprzyjają lepszej komunikacji, lecz także stanowią przesłanki wzajemnego zrozumienia między lekarzem a pacjentem oraz ich współpracy prowadzącej do uzgodnienia wspólnej decyzji terapeutycznej. Jest zatem próbą opisu medycyny humanistycznej - otwartej na troski i niepokoje chorego, rozumiejącej i

gotowej do współpracy. Lekarz aktywny, współdziałający z pacjentem, wspomaga go w przezwyciężaniu choroby i jej skutków, ponieważ jedynie lekarz rozumiejący chorego potrafi odpowiedzialnie się o niego zatroszczyć i tylko troskliwy lekarz zdolny jest współdziałać z nim w procesie leczenia. Opis tej relacji wymaga ujęcia interdyscyplinarnego - sięgania do różnych dziedzin wiedzy humanistycznej, pomocnych w określeniu tych niezbędnych kompetencji lekarskich, które służą zbudowaniu właściwej relacji z pacjentem.
ze Wstępu

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:redakcja Andrzej Steciwko, Jarosław Barański.
Hasła:Etyka lekarska
Komunikacja interpersonalna
Prawa pacjenta
Opracowanie
Adres wydawniczy:Wrocław : Elsevier Urban & Partner, copyright 2014.
Wydanie:Dodruk.
Opis fizyczny:VIII, [2], 182 strony : ilustracje ; 22 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia przy niektórych rozdziałach.
Forma gatunek:Książki. Publikacje fachowe.
Dziedzina:Medycyna i zdrowie
Socjologia i społeczeństwo
Powstanie dzieła:2013 r.
Twórcy:Barański, Jarosław. Redakcja

Steciwko, Andrzej. (1950-2012). Redakcja

Odbiorcy:Lekarze.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. I. AKSJOLOGICZNE ASPEKTY RELACJI LEKARZ-PACJENT
  2. Wzajemne zrozumienie oraz wspłpraca lekarza i pacjenta – panorama problemu
  3. Zaufanie jako jeden z najistotniejszych czynników umożliwiających prawidłowe porozumiewanie się pomiędzy lekarzem a pacjentem
  4. Troska, empatia, wsparcie
  5. Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikowaniu się lekarza z pacjentem
  6. Intymność i prywatność pacjenta
  7. Wdzięczność pacjenta
  8. Bioetyczne spory wokół pojęcia autonomii
  9. II. PRAGMATYCZNE ASPEKTY BUDOWANIA WIĘZI Z PACJENTEM
  10. Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem?
  11. Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem
  12. Elementy negocjacji przydatne w relacjach lekarza z pacjentem
  13. Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych
  14. Umiejętność obniżania poziomu lęku u pacjenta chorego przewlekle – bilans korzyści
  15. Wpływ samooceny lekarza na relację z pacjentem
  16. Promocja zdrowia jako ważny element pracy lekarza i pielęgniarki w podstawowej opiece zdrowotnej
  17. Rola gabinetu lekarskiego w budowaniu relacji lekarz–pacjent
  18. Konflikt pomiędzy potrzebami zdrowotnymi pacjenta a ograniczonymi usługami medycznymi
  19. Roszczenia prawne i skargi pacjentów

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 4
ul. Górnicza 64

Sygnatura: 61
Numer inw.: 29198
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.