Relacja lekarz-pacjent : zrozumienie i współpraca
Książka, poświęcona jest szerokiej problematyce - relacji lekarza z pacjentem, obejmującej także warunki, które nie tylko sprzyjają lepszej komunikacji, lecz także stanowią przesłanki wzajemnego zrozumienia między lekarzem a pacjentem oraz ich współpracy prowadzącej do uzgodnienia wspólnej decyzji terapeutycznej. Jest zatem próbą opisu medycyny humanistycznej - otwartej na troski i niepokoje chorego, rozumiejącej i
gotowej do współpracy. Lekarz aktywny, współdziałający z pacjentem, wspomaga go w przezwyciężaniu choroby i jej skutków, ponieważ jedynie lekarz rozumiejący chorego potrafi odpowiedzialnie się o niego zatroszczyć i tylko troskliwy lekarz zdolny jest współdziałać z nim w procesie leczenia. Opis tej relacji wymaga ujęcia interdyscyplinarnego - sięgania do różnych dziedzin wiedzy humanistycznej, pomocnych w określeniu tych niezbędnych kompetencji lekarskich, które służą zbudowaniu właściwej relacji z pacjentem.
ze Wstępu
Odpowiedzialność: | redakcja Andrzej Steciwko, Jarosław Barański. |
Hasła: | Etyka lekarska Komunikacja interpersonalna Prawa pacjenta Opracowanie |
Adres wydawniczy: | Wrocław : Elsevier Urban & Partner, copyright 2014. |
Wydanie: | Dodruk. |
Opis fizyczny: | VIII, [2], 182 strony : ilustracje ; 22 cm. |
Uwagi: | Bibliografia, netografia przy niektórych rozdziałach. |
Forma gatunek: | Książki. Publikacje fachowe. |
Dziedzina: | Medycyna i zdrowie Socjologia i społeczeństwo |
Powstanie dzieła: | 2013 r. |
Twórcy: | Barański, Jarosław. Redakcja Steciwko, Andrzej. (1950-2012). Redakcja |
Odbiorcy: | Lekarze. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- I. AKSJOLOGICZNE ASPEKTY RELACJI LEKARZ-PACJENT
- Wzajemne zrozumienie oraz wspłpraca lekarza i pacjenta – panorama problemu
- Zaufanie jako jeden z najistotniejszych czynników umożliwiających prawidłowe porozumiewanie się pomiędzy lekarzem a pacjentem
- Troska, empatia, wsparcie
- Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikowaniu się lekarza z pacjentem
- Intymność i prywatność pacjenta
- Wdzięczność pacjenta
- Bioetyczne spory wokół pojęcia autonomii
- II. PRAGMATYCZNE ASPEKTY BUDOWANIA WIĘZI Z PACJENTEM
- Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem?
- Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem
- Elementy negocjacji przydatne w relacjach lekarza z pacjentem
- Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych
- Umiejętność obniżania poziomu lęku u pacjenta chorego przewlekle – bilans korzyści
- Wpływ samooceny lekarza na relację z pacjentem
- Promocja zdrowia jako ważny element pracy lekarza i pielęgniarki w podstawowej opiece zdrowotnej
- Rola gabinetu lekarskiego w budowaniu relacji lekarz–pacjent
- Konflikt pomiędzy potrzebami zdrowotnymi pacjenta a ograniczonymi usługami medycznymi
- Roszczenia prawne i skargi pacjentów
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)