Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Grafika 3D czasu rzeczywistego : nowoczesny OpenGL

"Nowoczesny OpenGL "

Autor: Matulewski, Jacek.




Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D.
W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów na jego temat stała się nieaktualna.
W publikacji przedstawione są nowe wersje OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż) w sposób odpowiedni zarówno dla początkujących

programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy ze starego OpenGL chcieliby "przesiąść się" na nowego.
Poznasz:

• sposoby tworzenia aplikacji korzystających z grafiki trójwymiarowej tworzonej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tej biblioteki
• metody programowania shaderów w GLSL
• teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej
• model oświetlenia Phonga wraz z jego przykładową implementacją

Powinieneś znać:
• podstawy programowania w C++, w tym programowania obiektowego
• podstawy programowania dla systemu Windows w środowisku Visual Studio.

Książkę można traktować jak podręcznik akademicki, w którym na przykładzie OpenGL omówione są podstawowe pojęcia grafiki 3D.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Jacek Matulewski.
Hasła:OpenGL
Podręczniki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2014.
Opis fizyczny:401 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz

Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 10
ul. M. Konopnickiej 5

Sygnatura: 004
Numer inw.: 53476
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.