Grafika 3D czasu rzeczywistego : nowoczesny OpenGL
"Nowoczesny OpenGL "
Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D.
W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów na jego temat stała się nieaktualna.
W publikacji przedstawione są nowe wersje OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż) w sposób odpowiedni zarówno dla początkujących
programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy ze starego OpenGL chcieliby "przesiąść się" na nowego.
Poznasz:
• sposoby tworzenia aplikacji korzystających z grafiki trójwymiarowej tworzonej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tej biblioteki
• metody programowania shaderów w GLSL
• teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej
• model oświetlenia Phonga wraz z jego przykładową implementacją
Powinieneś znać:
• podstawy programowania w C++, w tym programowania obiektowego
• podstawy programowania dla systemu Windows w środowisku Visual Studio.
Książkę można traktować jak podręcznik akademicki, w którym na przykładzie OpenGL omówione są podstawowe pojęcia grafiki 3D.
Odpowiedzialność: | Jacek Matulewski. |
Hasła: | OpenGL Podręczniki |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2014. |
Opis fizyczny: | 401 s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Indeks. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)