Edukacja wzbogacająca życie : porozumienie bez przemocy przyczynia się do poprawy wyników nauczania, redukuje konflikty i wzbogaca wzajemne relacje między uczniami i nauczycielami
Tyt. oryg.: "Life-enriching education : nonviolent communication helps schools improve performance, reduce conflict, and enhance relationships,".
System edukacyjny oparty jest przede wszystkim na dominacji, opresji i zależności. Marshall Rosenberg skonstruował alternatywny system, którego rdzeniem stała się metoda Porozumienia Bez Przemocy w szkole. Już nie tylko o rozwiązanie typowych problemów szkolnictwa, ale przekształcenie samego paradygmatu edukacji. To edukacyjny system oparty na sprawiedliwości, odpowiedzialności i współzależności, w którym respektuje się
potrzeby dzieci, uczy je współuczestnictwa, a nie tylko biernego asystowania. Dotychczas dzieci były tak wychowywane, by przede wszystkim słuchać autorytetów, odczuwać lęk i własną niewiedzę, natomiast szkoła była "fabryką", która posługuje się tylko jednym schematem. Spowodowało to, że uczniowie nie odczuwali satysfakcji z procesu nauki i nie potrafili porozumieć się z nauczycielami. PBP w szkole opiera się na wzajemnym szacunku i zaspokojeniu potrzeb zarówno uczniów, jak i nauczycieli, a także pomaga rozwiązywać nawet najbardziej palące i najgbłębsze konflikty. Rosenberg w Edukacji wzbogacającej życie analizuje także działania szkół opartych na metodzie PBP, porównuje je ze standardowymi, a także przedstawia sposoby wdrażania metody PBP w praktyce.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Marshall B. Rosenberg ; przełożyła Anna Mills. |
Hasła: | Komunikacja społeczna - psychologia Komunikacja społeczna - szkolnictwo Psychologia wychowawcza Poradniki |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, 2006. |
Opis fizyczny: | 134, [2] s. ; 24 cm. |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)