Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Wstęp do nauki o komunikowaniu

Autor: Pisarek, Walery




Przychodząc na świat, człowiek przynosi otrzymaną od organizmów rodzicielskich informację genetyczną tak samo jak muszka owocówka ponadto korzysta z umiejętności komunikowania się z otoczeniem, właściwej kotu czy szympansowi. A jednocześnie z całej przyrody wyróżnia się chyba najważniejszą z posiadanych przez niego cech, a mianowicie zdolnością posługiwania się znakami. Ta

umiejętność to bodaj największe osiągnięcie w ewolucji człowieka, otwierające mu drogę rozwoju i kumulacji wiedzy, dzięki możliwości komunikowania tego, co było, i tego, co będzie, a w późniejszym czasie - możliwości rejestrowania tego, co było, i przygotowywania tego, co powinno nadejść. Komunikacja rozumiana jako przekazywanie informacji to tajemnica samego życia. Komunikacja rozumiana jako przekazywanie informacji za pomocą znaków to tajemnica naszego człowieczeństwa. Jej właśnie poświęcona jest ta książka.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Walery Pisarek.
Seria:Edukacja Medialna : podręcznik akademicki
Hasła:Komunikacja społeczna
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2008.
Opis fizyczny:344 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 297-315, 332-333. Indeks.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. 1. Pytania i zagadnienia kontrolne
  3. Rozdział I Podstawowe pojęcia
  4. 1. Nadawca – przekaz – odbiorca
  5. 2. Zasięg – zakres – częstość kontaktu
  6. 3. Charakterystyka przekazu
  7. 4. Zróżnicowanie mediów
  8. 5. Kody
  9. 6. Odbiór mediów
  10. 7. Pytania i zagadnienia kontrolne
  11. Rozdział II Znaki
  12. 1. Klasyfikacja znaków
  13. 2. Rodzaje pisma
  14. 3. Sposoby komunikacji
  15. 4. Pytania i zagadnienia kontrolne
  16. Rozdział III Kompetencje komunikacyjne
  17. 1. Kompetencja językowa a kompetencja komunikacyjna
  18. 2. Kompetencja kulturowa
  19. 3. Kompetencja medialna
  20. 4. Kompetencja artystyczna
  21. 5. Pytania i zagadnienia kontrolne
  22. Rozdział IV Media
  23. 1. Klasyfikacje mediów
  24. 2. Pytania i zagadnienia kontrolne
  25. Rozdział V Rodzaje komunikacji między ludźmi
  26. 1. Rodzaje kontaktów komunikacyjnych
  27. 2. Pytania i zagadnienia kontrolne
  28. Rozdział VI Modele aktów i procesu komunikacji
  29. 1. Modele dominującego czynnika
  30. 2. Modele syntetyczne
  31. 3. Pytania i zagadnienia kontrolne
  32. Rozdział VII Typologia mediów masowych
  33. 1. Klasyfikacja wypowiedzi prasowych
  34. 2. Rodzaje prasy
  35. 3. Kryteria klasyfikacji prasy drukowanej
  36. 4. Typologia gazet
  37. 5. Typologia czasopism
  38. 6. Typologia stacji radiowo-telewizyjnych
  39. 7. Sieci komputerowe
  40. 8. Agencje informacyjne
  41. 9. „Nowe media”
  42. 10. Typologia krajowych systemów medialnych
  43. 11. Koncepcje dziennikarstwa
  44. 12. Pytania i zagadnienia kontrolne
  45. Rozdział VIII Funkcje komunikowania
  46. 1. Funkcja a rola
  47. 2. Klasyfikacje funkcji komunikowania
  48. 3. Wpływ mediów na społeczeństwo
  49. 4. Pytania i zagadnienia kontrolne
  50. Rozdział IX Główne orientacje w badaniach komunikacji publicznej
  51. 1. Badania na Wschodzie
  52. 2. Badania na Zachodzie
  53. 3. Orientacje w nauce o komunikowaniu masowym
  54. 3.1. Orientacja marksistowska
  55. 3.2. Orientacja empiryczno-funkcjonalna
  56. 3.3. Orientacja krytyczna
  57. 3.4. Orientacja kulturalno-semiotyczna
  58. 4. Teoria zintegrowana
  59. 5. Pola zainteresowania badawczego
  60. 6. Organizacje i towarzystwa naukowe
  61. 7. Pytania i zagadnienia kontrolne
  62. Rozdział X Tradycje badań nad komunikowaniem masowym w Europie i USA
  63. 1. Niemiecka nauka o komunikowaniu publicznym
  64. 2. Amerykańskie badania nad wpływem mediów
  65. 3. Pytania i zagadnienia kontrolne
  66. Rozdział XI Tradycje badań nad komunikowaniem masowym w Polsce
  67. 1. Lata 50. XX wieku
  68. 2. Lata 60. XX wieku
  69. 3. Lata 70. XX wieku
  70. 4. Placówki i instytucje badawcze
  71. 5. Nauka o komunikowaniu po 1990 roku
  72. 6. Pytania i zagadnienia kontrolne
  73. Rozdział XII Metody i techniki badawcze
  74. 1. Multidyscyplinarność wiedzy o komunikacji społecznej
  75. 2. Analiza zawartości mediów
  76. 3. Badanie przekazu punktem wyjścia do badań procesu komunikacji
  77. 4. Badania odbioru mediów
  78. 4.1. Analiza danych obiektywnych
  79. 4.2. Metody laboratoryjne i eksperymentalne
  80. 4.3. Badania terenowe
  81. 5. Badania nad skutkami mediów
  82. 6. Pytania i zagadnienia kontrolne
  83. Rozdział XIII Skuteczność a skutki komunikacji
  84. 1. Pytania i zagadnienia kontrolne
  85. Rozdział XIV Wyniki badań
  86. 1. Twierdzenia uniwersalne i hipotezy szczegółowe
  87. 2. Teorie średniego zasięgu
  88. 3. Teorie ogólne
  89. 4. Dorobek badań prasoznawczych
  90. 5. Pytania i zagadnienia kontrolne
  91. Rozdział XV Wymiar globalny
  92. 1. Globalizacja
  93. 2. Komunikowanie międzynarodowe
  94. 3. Podsumowanie
  95. 4. Pytania i zagadnienia kontrolne
  96. Bibliografia
  97. Aneks I
  98. 102 autorów, których trzeba znać
  99. Aneks II
  100. Wprowadzenie
  101. Murdock Pencil, Podawanie soli: stan badań
  102. Indeks rzeczowy

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 1
ul. Karczówkowska 20

Sygnatura: 316
Numer inw.: 46645
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Filia nr 8
os. Barwinek 31

Sygnatura: 316
Numer inw.: 56722
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Filia nr 9
ul. Okrzei 9

Sygnatura: 316
Numer inw.: 65062
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53

Sygnatura: 316
Numer inw.: 51030
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:



Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.