Podstawy pracy z uczniem zdolnym
Na dod. s. tyt.: "Basics of working with talented pupils ".
Odpowiedzialność: | Teresa Giza. |
Seria: | Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, nr 146 |
Hasła: | Dziecko zdolne - nauczanie Podręczniki akademickie |
Adres wydawniczy: | Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2011. |
Opis fizyczny: | 167 s. ; 24 cm. |
Uwagi: | Tyt. równol.: The basics of working with talented pupils. Bibliogr. s. 157-166. Streszcz. ang. Spis treści także ang. |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz |
- Wprowadzenie
- Rozdział I
- Teoretyczne podstawy pracy z uczniem zdolnym
- Przedmiot pedagogiki zdolności
- Pedagogika zdolności - ujęcie historyczne
- Z badań nad zdolnościami
- Co nazywamy zdolnościami?
- Wybrane teoretyczne koncepcje zdolności
- Rozdział II
- Rodzaje zdolności i ich charakterystyka
- Uzdolnienia psychomotoryczne
- Uzdolnienia artystyczne
- Uzdolnienia w zakresie przedmiotów szkolnych
- Uzdolnienia przywódcze
- Zdolności intelektualne
- Zdolności twórcze
- Rozdział III
- Kim jest uczeń zdolny?
- Definiowanie ucznia zdolnego
- Igentyfikacja uczniów zdolnych
- Psychospołeczna charakterystyka uczniów zdolnych
- Problemy rozwoju uczniów zdolnych
- Rozdział IV
- Co sprzyja rozwijaniu talentów?
- Natura czy kultura?
- Płeć a rozwój zdolności
- Rodzinne uwarunkowania rozwoju zdolności
- Szkoła jako środowisko identyfikowania i rozwoju zdolności
- Rozdział V
- Podstawy edukacji szkolnej uczniów zdolnych
- Kształcenie uczniów zdolnych w założeniach reformy oświatowej z 1999 roku
- Zmiany w polityce oświatowej
- Prawne podstawy edukacji uczniów zdolnych
- Rozdział VI
- Kształcenie, opieka i wspieranie uczniów zdolnych
- Potrzeby uczniów zdolnych a ich wspomaganie
- Pomoc stypendialna
- System olimpiad i konkursów przedmiotowych
- Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne
- Sposoby pracy z uczniami zdolnymi
- Obszary i zakres wsparcia dla uczniów zdolnych
- Rozdział VII
- Kto jest nauczycielem ucznia zdolnego?
- Kompetencje nauczycieli uczniów zdolnych
- Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami zdolnymi
- Niektore problemy pracy nauczycieli z uczniami zdolnymi
- Rozdział VIII
- Przykłady działań w obszarze edukacji zdolnych
- Rozdział IX
- Praca nad sobą ucznia zdolnego
- Praca nad sobą i pojęcia pokrewne
- Praca nad sobą jako zadanie dla współczesnego człowieka
- Zaangażowanie osób zdolnych we własny rozwój
- Sztuka autokreacji
- Bibliografia
- Summary
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)