Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Podstawy pracy z uczniem zdolnym

Na dod. s. tyt.: "Basics of working with talented pupils ".

Autor: Giza, Teresa.





Odpowiedzialność:Teresa Giza.
Seria:Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, nr 146
Hasła:Dziecko zdolne - nauczanie
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2011.
Opis fizyczny:167 s. ; 24 cm.
Uwagi:Tyt. równol.: The basics of working with talented pupils. Bibliogr. s. 157-166. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. Rozdział I
  3. Teoretyczne podstawy pracy z uczniem zdolnym
  4. Przedmiot pedagogiki zdolności
  5. Pedagogika zdolności - ujęcie historyczne
  6. Z badań nad zdolnościami
  7. Co nazywamy zdolnościami?
  8. Wybrane teoretyczne koncepcje zdolności
  9. Rozdział II
  10. Rodzaje zdolności i ich charakterystyka
  11. Uzdolnienia psychomotoryczne
  12. Uzdolnienia artystyczne
  13. Uzdolnienia w zakresie przedmiotów szkolnych
  14. Uzdolnienia przywódcze
  15. Zdolności intelektualne
  16. Zdolności twórcze
  17. Rozdział III
  18. Kim jest uczeń zdolny?
  19. Definiowanie ucznia zdolnego
  20. Igentyfikacja uczniów zdolnych
  21. Psychospołeczna charakterystyka uczniów zdolnych
  22. Problemy rozwoju uczniów zdolnych
  23. Rozdział IV
  24. Co sprzyja rozwijaniu talentów?
  25. Natura czy kultura?
  26. Płeć a rozwój zdolności
  27. Rodzinne uwarunkowania rozwoju zdolności
  28. Szkoła jako środowisko identyfikowania i rozwoju zdolności
  29. Rozdział V
  30. Podstawy edukacji szkolnej uczniów zdolnych
  31. Kształcenie uczniów zdolnych w założeniach reformy oświatowej z 1999 roku
  32. Zmiany w polityce oświatowej
  33. Prawne podstawy edukacji uczniów zdolnych
  34. Rozdział VI
  35. Kształcenie, opieka i wspieranie uczniów zdolnych
  36. Potrzeby uczniów zdolnych a ich wspomaganie
  37. Pomoc stypendialna
  38. System olimpiad i konkursów przedmiotowych
  39. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne
  40. Sposoby pracy z uczniami zdolnymi
  41. Obszary i zakres wsparcia dla uczniów zdolnych
  42. Rozdział VII
  43. Kto jest nauczycielem ucznia zdolnego?
  44. Kompetencje nauczycieli uczniów zdolnych
  45. Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami zdolnymi
  46. Niektore problemy pracy nauczycieli z uczniami zdolnymi
  47. Rozdział VIII
  48. Przykłady działań w obszarze edukacji zdolnych
  49. Rozdział IX
  50. Praca nad sobą ucznia zdolnego
  51. Praca nad sobą i pojęcia pokrewne
  52. Praca nad sobą jako zadanie dla współczesnego człowieka
  53. Zaangażowanie osób zdolnych we własny rozwój
  54. Sztuka autokreacji
  55. Bibliografia
  56. Summary

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 10
ul. M. Konopnickiej 5

Sygnatura: 37
Numer inw.: 1547
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:



Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.