Uwarunkowania aspiracji życiowych uczniów gimnazjów wiejskich i miejskich
Na dod. s. tyt.: "Factors affecting life aspirations of pupils from rural and municipal lower secondary schools ".
Odpowiedzialność: | Katarzyna Palka. |
Seria: | Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = nr 136 |
Hasła: | Aspiracje - socjologia - Polska - od 1989 r. Postawy - Polska - od 1989 r. Uczniowie gimnazjów - socjologia |
Adres wydawniczy: | Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2010. |
Opis fizyczny: | 271 s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 249-256. Streszcz. ang. Spis treści także ang. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wprowadzenie
- Rozdział I - Wyniki dotychczasowych badań nad aspiracjami i planami życiowymi młodzieży
- 1 . Pojęcie i rodzaje aspiracji w ujęciu psychologicznym, socjologicznym i pedagogicznym
- 2. Uwarunkowania aspiracji
- Dynamika aspiracji edukacyjnych i zawodowych młodzieży gimnazjalnej pochodzącej z różnych środowisk
- Rozdział II - Zmiana postaw młodzieży wobec aspiracji życiowych w dobie procesów globalizacji i integracji Polski z Unią Europejską
- 1. Zmiany społeczno-ekonomiczne jako główny czynnik kształtujący aspiracje życiowe młodzieży w nowej globalnej rzeczywistości
- 2. Zmiany systemu kształcenia i rozwiązań edukacyjnych w Europie oraz w Polsce w Ustawie o systemie oświaty z dnia 25 lipca 1998 r.
- 3. Strategie narodowe i programy europejskie dotyczace wyrównywania szans edukacyjnych młodziezy z różnych środowisk
- Rozdział III - Wies jako miejsce i przestrzeń życiowa dzieci i młodziezy
- 1. Warunki rozwojowo-edukacyjne dzieci wiejskich
- 2. Plany, oczekiwania edukacyjne i zawodowe rodziców wobec własnych dzieci
- 3. Zjawisko deficytu edukacyjnego dzieci i młodzieży z terenów wiejskich
- Rozdział IV - Założenia metodologiczne badań własnych
- 1. Przedmiot, cele i problemy badan
- 2. Zmienne i ich wskaźniki
- 3. Metoda, techniki i narzędzia badań
- 4. Organizacja i przebieg badań
- Rozdział V - Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania kształtowania sie aspiracji życiowych młodzieży ze środowiska wiejskiego i miejskiego
- 1. Charakterystyka badanej grupy
- 2. Aspiracje edukacyjne i zawodowe badanych gimnazjalistów
- 3. Uwarunkowania biopsychiczne a poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych uczniów gimnazjum
- 4. Poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych w aspekcie środowiska lokalnego i rodzinnego
- Uwarunkowania szkolne jako determinanta poziomu aspiracji edukacyjnych i zawodowych badanych gimnazjalistów
- 6. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne a poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych badanej młodzieży gimnazjalnej
- Podsumowanie i wnioski pedagogiczne
- Autorski projekt rozwiązań systemowych wyrównujący szanse edukacyjne dzieci z terenów wiejskich na terenie gmin województwa świętokrzyskiego
- Cele projektu
- Priorytety propozycji wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z terenów wiejskich
- Beneficjenci ostateczni
- Rezultaty
- Potencjał projektodawcy i zarządzanie projektem
- Potencjał rzeczowy
- Bibliografia
- Aneks
- Kwestionariusz ankiety dla ucznia
- Kwestionariusz ankiety dla ucznia
- Ankieta dla rodziców
- Summary
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Filia nr 10
ul. M. Konopnickiej 5
Sygnatura: 316.6(438)
Numer inw.: 1451
Dostępność: tylko na miejscu