Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Pedagogika wczesnoszkolna

Autor: Więckowski, Ryszard





Odpowiedzialność:Ryszard Więckowski.
Hasła:Nauczanie początkowe - metody
Wychowanie - metody
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995.
Wydanie:Wyd. 2 popr. i uzupeł.
Opis fizyczny:318, [2] s. ; 20 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 277-[278].
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. I. Zagadnienia wstępne
  2. II. Pedagogika wczesnoszkolna jako nauka
  3. 1. Kontrowersje wokół nazwy
  4. 2. Rozwój pedagogiki wczesnoszkolnej jako nauki
  5. 3. Edukacja wczesnoszkolna, jej istota, podstawowe problemy
  6. 4. Przedmiot pedagogiki wczesnoszkolnej
  7. III. Orientacje metodologiczne
  8. 1. Wprowadzenie
  9. 2. Niektóre sposoby uprawiania pedagogiki wczesnoszkolnej
  10. 3. Paradygmaty metodologiczne w psychologii współczesnej i ich konsekwencje dla pedagogiki wczesnoszkolnej
  11. 4. Filozoficzne źródła współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej
  12. IV. Podstawy teoretyczne edukacji początkowej
  13. 1. Wieloznaczność pojęcia „teoria"
  14. 2. Paradygmaty edukacyjne we współczesnej pedagogice
  15. 3. Założenia teorii edukacji wczesnoszkolnej
  16. 4. Źródła aktywności edukacyjnej dziecka
  17. 5. Wartościowanie pracy pedagogicznej nauczyciela
  18. 6. Zagadnienie języka w pedagogice wczesnoszkolnej
  19. V. Dobór i układ treści kształcenia
  20. 1. Analiza podstawowych pojęć
  21. 2. Problematyka programu szkolnego w literaturze pedagogicznej
  22. 3. Program nauczania, jego istota oraz podstawowe funkcje
  23. 4. Kryteria doboru i układu treści kształcenia
  24. 5. Temat pracy pedagogicznej nauczyciela
  25. 6. Planowanie pracy pedagogicznej
  26. VI.Treści kształcenia
  27. 1. Edukacja polonistyczna
  28. 2. Edukacja matematyczna
  29. 3. Edukacja środowiskowa
  30. 4. Edukacja plastyczna
  31. 5. Edukacja muzyczna
  32. 6. Edukacja techniczna
  33. 7. Edukacja zdrowotna
  34. VII. Zagadnienie pracy wychowawczej
  35. VIII. Metody wspierania aktywności edukacyjnej dziecka
  36. 1. Pojęcie metody
  37. 2. Klasyfikacja metod
  38. 3. Przykłady wykorzystania metod informacyjnych
  39. 4. Przykłady wykorzystania metod heurystycznych
  40. IX. Formy organizacyjne aktywności dzieci
  41. 1. Pojęcie organizacji i formy organizacyjnej
  42. 2. Klasyfikacja form organizacyjnych nauczania i aktywności dzieci
  43. 3. Walory edukacyjne aktywności indywidualnej i zbiorowej
  44. 4. Funkcje edukacyjne aktywności grupowej
  45. 5. Organizacja aktywności zróżnicowanej dzieci
  46. 6. Nauczanie zróżnicowane, jego istota, sposoby urzeczywistniania
  47. X. Miejsce i rola środków dydaktycznych w inicjowaniu czynności uczenia się dzieci
  48. 1. Pojęcie i klasyfikacja środków dydaktycznych
  49. 2. Miejsce środków dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej
  50. 3. Funkcja środków technicznych w edukacji
  51. 4. Znaczenie środków konwencjonalnych
  52. XI. Współczesne dylematy systemu edukacyjnego
  53. XII. Zamiast zakończenia — podstawowe warunki dalszego rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej
  54. Bibliografia

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 5
ul. Warszawska 147

Sygnatura: 37
Numer inw.: 49305
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53

Sygnatura: 37 Mag
Numer inw.: 29964
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53

Sygnatura: 37
Numer inw.: 39871
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów


Inne wydania tej pozycji w zbiorach biblioteki:

book



Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.