Pedagogika wczesnoszkolna
Odpowiedzialność: | Ryszard Więckowski. |
Hasła: | Nauczanie początkowe - metody Wychowanie - metody |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995. |
Wydanie: | Wyd. 2 popr. i uzupeł. |
Opis fizyczny: | 318, [2] s. ; 20 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 277-[278]. |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz |
- I. Zagadnienia wstępne
- II. Pedagogika wczesnoszkolna jako nauka
- 1. Kontrowersje wokół nazwy
- 2. Rozwój pedagogiki wczesnoszkolnej jako nauki
- 3. Edukacja wczesnoszkolna, jej istota, podstawowe problemy
- 4. Przedmiot pedagogiki wczesnoszkolnej
- III. Orientacje metodologiczne
- 1. Wprowadzenie
- 2. Niektóre sposoby uprawiania pedagogiki wczesnoszkolnej
- 3. Paradygmaty metodologiczne w psychologii współczesnej i ich konsekwencje dla pedagogiki wczesnoszkolnej
- 4. Filozoficzne źródła współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej
- IV. Podstawy teoretyczne edukacji początkowej
- 1. Wieloznaczność pojęcia „teoria"
- 2. Paradygmaty edukacyjne we współczesnej pedagogice
- 3. Założenia teorii edukacji wczesnoszkolnej
- 4. Źródła aktywności edukacyjnej dziecka
- 5. Wartościowanie pracy pedagogicznej nauczyciela
- 6. Zagadnienie języka w pedagogice wczesnoszkolnej
- V. Dobór i układ treści kształcenia
- 1. Analiza podstawowych pojęć
- 2. Problematyka programu szkolnego w literaturze pedagogicznej
- 3. Program nauczania, jego istota oraz podstawowe funkcje
- 4. Kryteria doboru i układu treści kształcenia
- 5. Temat pracy pedagogicznej nauczyciela
- 6. Planowanie pracy pedagogicznej
- VI.Treści kształcenia
- 1. Edukacja polonistyczna
- 2. Edukacja matematyczna
- 3. Edukacja środowiskowa
- 4. Edukacja plastyczna
- 5. Edukacja muzyczna
- 6. Edukacja techniczna
- 7. Edukacja zdrowotna
- VII. Zagadnienie pracy wychowawczej
- VIII. Metody wspierania aktywności edukacyjnej dziecka
- 1. Pojęcie metody
- 2. Klasyfikacja metod
- 3. Przykłady wykorzystania metod informacyjnych
- 4. Przykłady wykorzystania metod heurystycznych
- IX. Formy organizacyjne aktywności dzieci
- 1. Pojęcie organizacji i formy organizacyjnej
- 2. Klasyfikacja form organizacyjnych nauczania i aktywności dzieci
- 3. Walory edukacyjne aktywności indywidualnej i zbiorowej
- 4. Funkcje edukacyjne aktywności grupowej
- 5. Organizacja aktywności zróżnicowanej dzieci
- 6. Nauczanie zróżnicowane, jego istota, sposoby urzeczywistniania
- X. Miejsce i rola środków dydaktycznych w inicjowaniu czynności uczenia się dzieci
- 1. Pojęcie i klasyfikacja środków dydaktycznych
- 2. Miejsce środków dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej
- 3. Funkcja środków technicznych w edukacji
- 4. Znaczenie środków konwencjonalnych
- XI. Współczesne dylematy systemu edukacyjnego
- XII. Zamiast zakończenia — podstawowe warunki dalszego rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej
- Bibliografia
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Filia nr 5
ul. Warszawska 147
Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53