Moje "ja" i szkoła integracyjna : zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych
"Zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych "
Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania.Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z
niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności.Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej - nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób - jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andrzej Lis-Kujawski. |
Hasła: | Dziecko niepełnosprawne - nauczanie Kształcenie integracyjne Ukryty program Poradniki dla nauczycieli |
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. |
Wydanie: | Wyd. 2. |
Opis fizyczny: | 253, [3] s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 225-232. Streszcz. ang. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)