Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Moje "ja" i szkoła integracyjna : zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych

"Zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych "

Autor: Lis-Kujawski, Andrzej.




Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania.Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z

niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności.Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej - nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób - jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Andrzej Lis-Kujawski.
Hasła:Dziecko niepełnosprawne - nauczanie
Kształcenie integracyjne
Ukryty program
Poradniki dla nauczycieli
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010.
Wydanie:Wyd. 2.
Opis fizyczny:253, [3] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 225-232. Streszcz. ang.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz

Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53

Sygnatura: 37 B
Numer inw.: 38341
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.