Dlaczego należy uczyć o Holokauście?
Dlaczego należy uczyć o Holokauście? to zbiór esejów autorstwa wybitnych specjalistów z zakresu nauczania o Holokauście wraz z opisem instytucji dysponujących narzędziami edukacyjnymi, powstały z myślą o Czytelnikach, dla których proces nauczania - uczenia jest procesem otwartym, niekoniecznie ograniczonym do stałych ról: nauczyciel - uczeń. Książka ta adresowana jest zarówno do osób, którym nie jest obojętny fakt
zamordowania 10 procent obywateli przedwojennej Polski, jak i do osób, które być może dotąd nie zdają sobie z tego sprawy. O napisanie esejów poproszone zostały autorytety życia publicznego, specjaliści z różnych dziedzin nauki. Wśród nich są m.in.: Jerzy Tomaszewski, Zdzisław Mach, Stefan Wilkanowicz, Olga Goldberg-Mulkiewicz, Ireneusz Krzemiński, Monika Adamczyk-Garbowska, Stanisław Obirek SJ i wielu innych. Publikacja ukazała się dzięki finansowemu wsparciu Biura Instytucji Demokratycznych i Praw Człowieka Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OSCE ODIHR). zawiera informacje na temat problematyki Holokaustu w Internecie oraz Informacje o autorach.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Leszek Hońdo. |
Hasła: | Historia - nauczanie Holocaust |
Adres wydawniczy: | Kraków : Uniwersytet Jagielloński. Instytut Europeistyki, 2005. |
Wydanie: | Wyd. 2 poszerz. |
Opis fizyczny: | 151, [1] s. : il. ; 21 cm. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)