Przemoc w rodzinie wobec dziecka jako czynnik społeczno-pedagogicznego nieprzystosowania uczniów. T. 1, Teoretyczne i empiryczne aspekty badań przemocy wobec dziecka w rodzinie
Obecny stan wiedzy o zajwisku przemocy, agresji w rodzinie i w szkole zawiera znaczne luki, domagające się wypełnienia i takiego właśnie trudnego zadania podjęła się autorka - Zofia BrańkaOpracowanie stanowi kompendium wiedzy z zakresu przemocy wobec dziecka. Rygor i dyscyplina metodologiczna prezentowanych badać buzi uznanie. Można uznać, że dokonania autorki za doniosłe polskie badania empiryczne przeprowadzone na tak
dużej próbie, w środowisku lokalnym dużego miasta Krakowa, miasta dziedzictwa kultury polskiej, nauki i,sztuki i turystyki. Praca wzbogaci wiedzę o uwarunkowaniach przemocy w rodzinie, rozmiarach przemocy oraz uwarunkowaniach społeczno - pedagogicznych nieprzystosowania uczniów. Praca powinna dotrzeć nie tylko do kręgów naukowych, ale do szerokich kręgów i osób, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, odpowiedzialnych za politykę edukacyjną w kraju.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Zofia Brańka. |
Hasła: | Dziecko maltretowane - psychologia - BIBLIOTERAPIA Dziecko maltretowane - socjologia - Polska - od 2001 r. Przemoc w rodzinie - Polska - od 2001 r. Rodzina - socjologia - Polska - od 2001 r. |
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Text", 2006. |
Opis fizyczny: | 494 s. : il. ; 24 cm. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)