Nasze relacje : nazywanie relacji międzyludzkich i towarzyszących im emocji
"Nazywanie relacji międzyludzkich i towarzyszących im emocji "
Publikacja ta powstała, by pokazywać, że nasze relacje z innymi są ważne, potrzebne, czasami trudne, ale że warto o nie dbać, szanując przy tym siebie i innych. Uczniowie, wykonując ćwiczenia w niej zawarte:
- utrwalają pojęcia dotyczące rodziny i poznają różne jej modele;
- poznają role członków rodziny i relacje między nimi;
- poznają cechy relacji rówieśniczych,
przyjacielskich, szkolnych;
- uczą się rozpoznawania, nazywania emocji i akceptowalnych sposobów ich wyrażania;
- uczą się, jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach;
- dowiadują się, czym są granice w relacjach między ludźmi i że należy je szanować;
- uczą się postrzegania danej sytuacji z perspektywy innych osób;
- dowiadują się, że budowanie dobrej relacji wymaga czasu i powinno być oparte na wzajemnej empatii i akceptacji;
- uczą się, że proszenie o pomoc w trudnych sytuacjach jest oznaką mądrości, a nie słabości;
- rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne;
- trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem, myślenie przyczynowo-skutkowe, koncentrację i wzbogacają słownictwo.
Odpowiedzialność: | Renata Malek. |
Hasła: | Relacje międzyludzkie Uczucia Ćwiczenia i zadania |
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. |
Wydanie: | Wydanie I. |
Opis fizyczny: | 63, [1] strona : ilustracje ; 30 cm. |
Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. |
Dziedzina: | Edukacja i pedagogika |
Powstanie dzieła: | 2021 r. |
Odbiorcy: | Dzieci. 0-5 lat. 6-8 lat. Rodzice. Nauczyciele. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53