Jak w pracy ukrywać to, co czujemy i udawać to, co czuć powinniśmy
Tyt. oryg.: "Hiding what we feel, faking what we don`t ".
Wszyscy musimy czasem coś udawać. Przyjmujemy role w zależności od tego, z kim akurat mamy do czynienia. Wobec szefa zachowujemy się inaczej niż wobec współmałżonka, w stosunku do klienta inaczej niż w towarzystwie przyjaciela. W pracy udajemy entuzjazm i zainteresowanie, ukrywamy znudzenie i niezadowolenie. To aktorstwo pomaga zdobyć i utrzymać posadę, dostać awans, zainkasować napiwek. Za każdym razem podejmujemy jednak ogromny wysiłek emocjonalny. Jego negatywnymi skutkami są: stres, zmęczenie, bóle głowy, częste przeziębienia, a nawet choroby serca.
Odpowiedzialność: | Sandi Mann ; przekł. Hanna Wrzosek. |
Seria: | Emocje |
Hasła: | Praca - psychologia - wydawnictwa popularne Stosunki interpersonalne - wydawnictwa popularne Uczucia - wydawnictwa popularne |
Adres wydawniczy: | Warszawa : "Amber", 2000. |
Opis fizyczny: | 192 s. : 1 il. ; 21 cm. |
Uwagi: | Tyt. oryg.: "Hiding what we feel, faking what we don`t : understanding the role of your emotions [at work]" 1999. - Na okł. podtyt.: pierwszy przewodnik po fałszowanym w pracy życiu emocjonalnym. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)