Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Zachowania i zwyczaje konsumentów

Tyt. oryg.: "Consumer behavior ".

Autor: Solomon, Michael R.




Zachowania konsumentów na rynku są powodowane wieloma czynnikami. Niektórzy przywiązują się do marki, inni są skłonni przepłacać bez konkretnego powodu, a jeszcze inni nieświadomie wybierają produkty odwołujące się do ich przekonań duchowych i intuicji. Nie do końca wiadomo, co skłania ludzi do wydawania pieniędzy w ten czy inny sposób. Zachowania konsumentów to obszar, który dopiero zaczęliśmy

badać i który kryje w sobie niezmierzony potencjał marketingowy.

Michael R. Solomon, współautor sukcesów marketingowych firm takich, jak DuPont, Black & Decker, Visa i Calvin Klein opisuje wiele różnych modeli zachowań konsumentów. Jego odkrycia uświadamiają, że w produktach tkwią niewidoczne bodźce oddziaływujące na ludzką percepcję. Oto zaledwie mała próbka wniosków i przełomowych obserwacji, jakie autor rozwija w tej książce:

TEORIA RÓL. Ludzie zmieniają decyzje odnośnie zakupów w zależności od roli, jaką odgrywają w danej chwili. Gdy robią zakupy szybko, wybierają strój na specjalną okazję, rozważają kosztowny zakup czy marzą o tygodniu na Karaibach, zwracają uwagę na całkiem inne składniki oferty.
NAŁOGOWA KONSUMPCJA. Nieustanne robienie zakupów staje się lekarstwem na stres, depresję i nudę... a także szansą dla innowacyjnych marketerów.
PRAWDZIWE POSTAWY KONSUMENTÓW. 91% ankietowanych przyznaje, że regularnie kłamie, a 25% podaje w ankietach nieprawdziwe zarobki. To tylko wierzchołek góry lodowej w sferze ukrytych potrzeb, motywacji i dążeń konsumentów.
TEORIA RÓŻNYCH AKTORÓW. Nabywca i użytkownik to czasami dwie różne osoby. Grymas na twarzy dziecka bywa dla rodzica ważniejszy niż racjonalne przesłanki, takie jak cena, trwałość czy jakość produktu.
KONSUMPCJA WIRTUALNA. Internet to nowy rynek dla produktów, które mało kto kupuje w zwykłych sklepach. Dowiedz się, jak marketerzy działający w sieci żerują na ludzkiej ciekawości.
MROCZNE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW. Tradycyjna teoria marketingu uczy, że konsument działa racjonalnie i jest dobrze po¬informowany. Życie pokazuje coś innego — ludzie irracjonalnie szkodzą sobie i innym, wpadają w nałogi i dają się wykorzystywać jako króliki doświadczalne.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Michael R. Solomon ; [tł. Agnieszka Kasoń-Opitek, Joanna Sugiero, Bartosz Sałbut].
Seria:Onepress Exclusive
Hasła:Konsumenci (ekon.)
Marketing - metody
Reklama - historia
Adres wydawniczy:Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2006.
Opis fizyczny:639 s. : il. kolor. ; 29 cm.
Uwagi:Wyd. 6 dotyczy oryg. Tyt. oryg.: "Consumer behavior" 2004. Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz

Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 11
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 53

Sygnatura: 659
Numer inw.: 40844
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.