KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 4 Przeszukiwanie po indeksie: tematycznym autorskim (osobowym) tytułowym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 3 pozycje o tematyce: Wychowanie - metody Filia nr 4 My rodzice dorosłych dzieci AUTOR:Woydyłło, EwaPOZ/ODP:Ewa Woydyłło.ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2007. HASŁA:Dziecko - psychologia - poradnikRodzice - psychologia - poradnikStosunki interpersonalne - poradnikWychowanie - metody - poradnik OPISFIZYCZNY:181, [2] s. ; 20 cm. SYGNATURA:159.922.7/.8 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10400017982417982 DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 4 Pamięć wyzwolona : jak przerwać łańcuch toksycznego dziedzictwa AUTOR:Miller, AlicePOZ/ODP:Alice Miller ; przeł. [z niem.] Jadwiga Hockuba.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Jacek Santorski & CO Agencja Wydawnicza, 1995. HASŁA:Dziecko - psychologia - zagadnieniaNerwice - genezaPsychoanaliza - zagadnieniaWychowanie - metody WYDANIE:Wyd. 2 popr. i uzup / OPISFIZYCZNY:287, [1] s. ; 21 cm. SYGNATURA:159.9 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10400024156924156 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Z pozycji doświadczonego psychoanalityka A. Miller wysuwa postulat modyfikacji wychowania, które powinno polegać na respektowaniu praw dziecka, na wpajaniu mu zasad i ideałów poprzez własne postępowanie (dawanie przykładu). Pisze ona, że dzieci, które darzy się szacunkiem, uczą się szacunku. Dzieci, które się obsługuje w chorobie, uczą się obsługiwać słabszego. Dzieci, które kocha się takimi, jakie są, uczą się tolerancji. Na tej podstawie powstają ich własne ideały, które nie mogą się przejawiać inaczej, niż życzliwością dla człowieka. Autorka polemizuje z Freudem twierdząc, że wszelkie nerwice są wynikiem niemożliwości uzewnętrznienia wczesnodziecięcych urazów, które musiały zostać wyparte. A więc cierpimy nie z powodu wczesnodziecięcych pragnień i konfliktów popędowych (Freud), lecz w wyniku traumatyzacji psychiki przez rodziców i wychowawców (liczne przykłady). UWAGI:Oryg. : "Du sollst nicht merken : Variationen über das Paradies-Thema" 1981. - Wyd. 1 pt. : Mury milczenia. Bibliogr. s. 284-[288]. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 4 Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli : wybrane konteksty POZ/ODP:pod red. Jacka Pyżalskiego.ADRESWYDAWNICZY:Łódź : theQ studio, 2015. HASŁA:2001-Nauczyciele - przydatność zawodowaWychowanie - metody OPISFIZYCZNY:237 s. : il. ; 21 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10400026317226317 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Niniejsza publikacja zasługuje na szczególną uwagę przedstawicieli nauk społecznych, psychologów, socjologów i pedagogów, nie tylko naukowców, ale przede wszystkim praktyków, edukatorów, doradców, gdyż w wielostronny sposób ujmuje problematykę socjalizacji, kształcenia, wychowania i terapii młodych pokoleń, które żyją w świecie płynnej nowoczesności. Znakomicie łączy się tu teorię z praktyką, świetne diagnozy i interpretacje świata z projektami rozwiązań, z których część ma już charakter wdrożeniowy, eksperymentalny. Nowe modele czy projekty edukacyjne są konfrontowane z neomedialnym kontekstem funkcjonowania dzieci i młodzieży (także młodych dorosłych) w realnym i wirtualnym świecie, w codzienności pełnej nowych zagrożeń i uzależnień, ale zarazem szans w odpowiedzialnie i kreatywnie przygotowanym środowisku uczenia się i samorealizacji. Redaktor tomu zadbał tu o równowagę naukowo-oświatową przekazu doświadczeń, wyników badań i projektów praktycznej interwencji, a przy tym uruchamia naszą refleksję, krytycyzm i zachęca do dalszych badań. prof. dr hab. Bogusław Śliwerski -Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie UWAGI:Bibliogr., netogr. przy pracach. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE