Nie powinienem był wracać na wyspę, a jednak wróciłem - bohater Burzy, Andreas, po śmierci przybranego ojca odwiedza wyspę u wybrzeży Norwegii, gdzie spędził dzieciństwo i dorastał. Uporządkowania wymaga nie tylko dom, ale i wspomnienia. Wiele w nich pytań i niejasności: kim byli rodzice, dlaczego tak nagle zniknęli, co było przyczyną ucieczki jego siostry Minny?
Po latach Andreas odnajduje tę samą społeczność wyspy, niechętną wobec obcych i strzegącą swoich tajemnic. jedna z nich to nazistowskie związki dawnego właściciela, zapamiętałego botanika i eksperymentatora, założyciela robotniczej kolonii i sanatorium, w którym przeprowadzano dziwne doświadczenia, również na dzieciach.
Sem-Sandberg, znany z mistrzowskiego budowania fabuł z wydarzeń rzeczywistych, sięga i tu do historii. Opowiadając o wyspie, tworzy na jej niewielkiej przestrzeni i w zmieniających się planach czasowych świat, który pochłania czytelnika, zafascynowanego tajemnicą od pierwszej do ostatniej strony książki.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Steve Sem-Sandberg ; przełożyła Paulina Rosińska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nie powinienem był wracać na wyspę, a jednak wróciłem - bohater Burzy, Andreas, po śmierci przybranego ojca odwiedza wyspę u wybrzeży Norwegii, gdzie spędził dzieciństwo i dorastał. Uporządkowania wymaga nie tylko dom, ale i wspomnienia. Wiele w nich pytań i niejasności: kim byli rodzice, dlaczego tak nagle zniknęli, co było przyczyną ucieczki jego siostry Minny?
Po latach Andreas odnajduje tę samą społeczność wyspy, niechętną wobec obcych i strzegącą swoich tajemnic. jedna z nich to nazistowskie związki dawnego właściciela, zapamiętałego botanika i eksperymentatora, założyciela robotniczej kolonii i sanatorium, w którym przeprowadzano dziwne doświadczenia, również na dzieciach.
Sem-Sandberg, znany z mistrzowskiego budowania fabuł z wydarzeń rzeczywistych, sięga i tu do historii. Opowiadając o wyspie, tworzy na jej niewielkiej przestrzeni i w zmieniających się planach czasowych świat, który pochłania czytelnika, zafascynowanego tajemnicą od pierwszej do ostatniej strony książki.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Steve Sem-Sandberg ; przełożyła Paulina Rosińska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nie powinienem był wracać na wyspę, a jednak wróciłem - bohater Burzy, Andreas, po śmierci przybranego ojca odwiedza wyspę u wybrzeży Norwegii, gdzie spędził dzieciństwo i dorastał. Uporządkowania wymaga nie tylko dom, ale i wspomnienia. Wiele w nich pytań i niejasności: kim byli rodzice, dlaczego tak nagle zniknęli, co było przyczyną ucieczki jego siostry Minny?
Po latach Andreas odnajduje tę samą społeczność wyspy, niechętną wobec obcych i strzegącą swoich tajemnic. jedna z nich to nazistowskie związki dawnego właściciela, zapamiętałego botanika i eksperymentatora, założyciela robotniczej kolonii i sanatorium, w którym przeprowadzano dziwne doświadczenia, również na dzieciach.
Sem-Sandberg, znany z mistrzowskiego budowania fabuł z wydarzeń rzeczywistych, sięga i tu do historii. Opowiadając o wyspie, tworzy na jej niewielkiej przestrzeni i w zmieniających się planach czasowych świat, który pochłania czytelnika, zafascynowanego tajemnicą od pierwszej do ostatniej strony książki.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Steve Sem-Sandberg ; przełożyła Paulina Rosińska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nie powinienem był wracać na wyspę, a jednak wróciłem - bohater Burzy, Andreas, po śmierci przybranego ojca odwiedza wyspę u wybrzeży Norwegii, gdzie spędził dzieciństwo i dorastał. Uporządkowania wymaga nie tylko dom, ale i wspomnienia. Wiele w nich pytań i niejasności: kim byli rodzice, dlaczego tak nagle zniknęli, co było przyczyną ucieczki jego siostry Minny?
Po latach Andreas odnajduje tę samą społeczność wyspy, niechętną wobec obcych i strzegącą swoich tajemnic. jedna z nich to nazistowskie związki dawnego właściciela, zapamiętałego botanika i eksperymentatora, założyciela robotniczej kolonii i sanatorium, w którym przeprowadzano dziwne doświadczenia, również na dzieciach.
Sem-Sandberg, znany z mistrzowskiego budowania fabuł z wydarzeń rzeczywistych, sięga i tu do historii. Opowiadając o wyspie, tworzy na jej niewielkiej przestrzeni i w zmieniających się planach czasowych świat, który pochłania czytelnika, zafascynowanego tajemnicą od pierwszej do ostatniej strony książki.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Steve Sem-Sandberg ; przełożyła Paulina Rosińska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nie powinienem był wracać na wyspę, a jednak wróciłem - bohater Burzy, Andreas, po śmierci przybranego ojca odwiedza wyspę u wybrzeży Norwegii, gdzie spędził dzieciństwo i dorastał. Uporządkowania wymaga nie tylko dom, ale i wspomnienia. Wiele w nich pytań i niejasności: kim byli rodzice, dlaczego tak nagle zniknęli, co było przyczyną ucieczki jego siostry Minny?
Po latach Andreas odnajduje tę samą społeczność wyspy, niechętną wobec obcych i strzegącą swoich tajemnic. jedna z nich to nazistowskie związki dawnego właściciela, zapamiętałego botanika i eksperymentatora, założyciela robotniczej kolonii i sanatorium, w którym przeprowadzano dziwne doświadczenia, również na dzieciach.
Sem-Sandberg, znany z mistrzowskiego budowania fabuł z wydarzeń rzeczywistych, sięga i tu do historii. Opowiadając o wyspie, tworzy na jej niewielkiej przestrzeni i w zmieniających się planach czasowych świat, który pochłania czytelnika, zafascynowanego tajemnicą od pierwszej do ostatniej strony książki.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Steve Sem-Sandberg ; przełożyła Paulina Rosińska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Robert Mamok ucieka z Warszawy na Śląsk. Zamyka się w domu opy z niemilknącym telefonem, tajemniczą głową byka i odgrzebaną traumą, którą odziedziczył po przodkach. W brutalnym monologu rozlicza się ze swoją winą, przeszłością i całym światem. Miota się jak zwierzę w potrzasku, walczy z demonami i rzuca oskarżenia wobec siebie i najbliższych. Staje w prawdzie o sobie. Ale czy prawda ocala?
"Zniszczyłem tyle dobrego życia. Plułem w dobre życie."
Robert Mamok ucieka z Warszawy na Śląsk. Zamyka się w domu opy z niemilknącym telefonem, tajemniczą głową byka i odgrzebaną traumą, którą odziedziczył po przodkach. W brutalnym monologu rozlicza się ze swoją winą, przeszłością i całym światem. Miota się jak zwierzę w potrzasku, walczy z demonami i rzuca oskarżenia wobec siebie i najbliższych. Staje w prawdzie o sobie. Ale czy prawda ocala?
"Zniszczyłem tyle dobrego życia. Plułem w dobre życie."