"Wygrani i przegrani" opowiada historie twórców - i ofiar - wieku internetu. Opisuje, jak garstka firm narodziła się i wzbiła na wyżyny, i jak inne z nich spadały, w obrębie nowej, zażarcie konkurencyjnej sieciowej gospodarki. Kieran Levis wyjaśnia, w jaki sposób niewielkiej liczbie nowatorskich, dalekowzrocznych przedsiębiorców i firm udało się stworzyć i zdominować zupełnie nowe rynki, podczas gdy tak wielu innych poniosło klęskę. Pokazuje, jak Amazon i Google, zaczynając od zera, doszły do miliardowych przychodów, podczas gdy IBM, Kodak i AOL nagle stanęły w obliczu katastrofy; jak Nokia i Sky, wcześniej stojące na krawędzi bankructwa, zdobyły pozycję globalnych liderów; i opisuje niezwykłą historię wzlotu, upadku i ponownego wzlotu Apple. Levis wyjaśnia, dlaczego cyfrowa rewolucja wiąże się z takim nasileniem twórczej destrukcji; jak nieznani konkurenci, "zakłócające" technologie i niezwykłe modele biznesowe rzuciły na kolana liderów rynków, którzy zdawali się nie do pokonania; jak niektórzy zwycięzcy tak mocno związali z sobą klientów, że zgarnęli niemal wszystkie nagrody; i jak błyskawiczny sukces rodził pychę, która często stawała się przyczyną upadku. Te dramatyczne historie, opowiedziane w sposób klarowny, dynamiczny i dowcipny, pokazują, jakie cechy tej garstki zwycięzców pozwoliły im utrzymać prowadzenie, podczas gdy ich brak poważnie zaszkodził wszystkim przegranym.
UWAGI:
Bibliogr. s. 435-[443]. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"Wygrani i przegrani" opowiada historie twórców - i ofiar - wieku internetu. Opisuje, jak garstka firm narodziła się i wzbiła na wyżyny, i jak inne z nich spadały, w obrębie nowej, zażarcie konkurencyjnej sieciowej gospodarki. Kieran Levis wyjaśnia, w jaki sposób niewielkiej liczbie nowatorskich, dalekowzrocznych przedsiębiorców i firm udało się stworzyć i zdominować zupełnie nowe rynki, podczas gdy tak wielu innych poniosło klęskę. Pokazuje, jak Amazon i Google, zaczynając od zera, doszły do miliardowych przychodów, podczas gdy IBM, Kodak i AOL nagle stanęły w obliczu katastrofy; jak Nokia i Sky, wcześniej stojące na krawędzi bankructwa, zdobyły pozycję globalnych liderów; i opisuje niezwykłą historię wzlotu, upadku i ponownego wzlotu Apple. Levis wyjaśnia, dlaczego cyfrowa rewolucja wiąże się z takim nasileniem twórczej destrukcji; jak nieznani konkurenci, "zakłócające" technologie i niezwykłe modele biznesowe rzuciły na kolana liderów rynków, którzy zdawali się nie do pokonania; jak niektórzy zwycięzcy tak mocno związali z sobą klientów, że zgarnęli niemal wszystkie nagrody; i jak błyskawiczny sukces rodził pychę, która często stawała się przyczyną upadku. Te dramatyczne historie, opowiedziane w sposób klarowny, dynamiczny i dowcipny, pokazują, jakie cechy tej garstki zwycięzców pozwoliły im utrzymać prowadzenie, podczas gdy ich brak poważnie zaszkodził wszystkim przegranym.
UWAGI:
Bibliogr. s. 435-[443]. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Świat dzwoni, pika, wibruje. Klikasz, odbierasz, gnasz. Zewsząd dopadają cię setki newsów. Nie pamiętasz, co czytałeś, dlaczego, gdzie, po co. Zniewolony w wirtualnym świecie nie dostrzegasz odległej o milion lat świetlnych rzeczywistości, aż w brutalny sposób przypomni ci o swoim istnieniu.
Upał to opowieść o pułapce, w którą wpaść może każdy, o sieci, którą na nas zastawiono, o (nie)obecności, pracoholizmie, manipulacji. Autor z językową wirtuozerią i pozorną lekkością prowadzi czytelnika do piorunującego finału.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Michał Olszewski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W trybach chaosu : jak media społecznościowe przeprogramowały nasze umysły i nasz świat Tytuł oryginału: "Chaos machine : the inside story of how social media rewired our minds and our world".
Stworzyliśmy machinę do wywoływania oburzenia, zachęcającą do propagowania bulwersujących treści. [...] Zwyczajni ludzie zaczęli się czuć jak żołnierze cyfrowej armii walczący o wspólną sprawę" - zauważyła Renée DiResta, research manager w Stanford Internet Observatory. Przejście od słów do czynów było tylko kwestią czas
UWAGI:
Tytuł oryginału: The chaos machine: the inside story of how social media rewired our minds and our world. Oznaczenia odpowiedzialności: Max Fisher ; tłumaczenie Mateusz Borowski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wirtualny plac zabaw to książka o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media. Autor udowadnia w niej, że gry sieciowe stanowią wytwór dawnych gier, używając przy tym najnowszych dostępnych technologii. Stają się one kontekstem dla wielu innych mediów i rozmaitych kulturowych aktywności a oglądanie filmów i czytanie książek staje się czynnością relatywną wobec grania.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Każdy z nas prawdopodobnie choć raz zastanawiał się, dlaczego pewne sprawy potoczyły się tak, a nie inaczej. A co, jeśli naszym życiem nie rządzi przypadek, ale można je przewidzieć, zaplanować, kontrolować? I można robić to z perspektywy jednego niewiele znaczącego człowieka?
UWAGI:
Na stronie tytułowej i okładce: Wydawnictwo W.A.B. Oznaczenia odpowiedzialności: Magdalena Witkiewicz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Każdy z nas prawdopodobnie choć raz zastanawiał się, dlaczego pewne sprawy potoczyły się tak, a nie inaczej. A co, jeśli naszym życiem nie rządzi przypadek, ale można je przewidzieć, zaplanować, kontrolować? I można robić to z perspektywy jednego niewiele znaczącego człowieka?
UWAGI:
Na stronie tytułowej i okładce: Wydawnictwo W.A.B. Oznaczenia odpowiedzialności: Magdalena Witkiewicz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni